What doesn't kill you makes you stronger

åååh du härliga väder som orsakat kaos i trafiken idag...

Kategori: Allmänt

 
 
Jaaa bilderna talar väl för sig själva. Fyfan vilket skit väder det har varit idag, herregud! Bävade för att gå ut efter praktiken. Usch usch, speciellt eftersom alla bussar var inställda! Lite panik fick jag då! Precis som mina medarbetare, haha! När jag sluta fick jag dock höra att vissa nacka bussar var igång, jippie tänkte jag och ställde mig vid busshållplatsen. Det stod ju ändå några där redan, då kommer det säkert en buss snart tänkte jag. Jag väntar och medan minuterna går försvinner människorna en efter en in i bilar dem lyckats vinka till sig och själv står jag kvar. Jag ger det 5 minuter extra utifall att men ingen buss kommer så jag bestämmer mig för att gå hem och börjar pulsera genom snön muttrandes för mig själv! Tar mig en bit och vad kommer susandes förbi mig då???!!! BUSS JÄVELN!!! SÅKLART!! ÅÅÅH, vad förbannad jag blev då! Ännu mer muttrandes och med snö i skorna går jag då vidare till närmaste busshållsplats, häller ut snön och ställer mig där och väntar för inte fan tänkte jag gå vidare och missa en buss till. Ingen buss kommer, jag får panik och beslutsångest och vet inte om jag ska stå kvar eller gå hem, tittar på klockan, får ännu mer panik. Precis när jag bestämt mig för att gå kör en bil in till kanten och en kvinnan vevar ner rutan och frågar om jag ska till Älta, JAAAAA skriker jag, varpå hon frågor om jag vill ha skjuts dit, JAAAAA skriker jag till svar igen med ett gärna efter förstårs. Snacka om att jag var lycklig, they made my evening. Ja så nu har jag liftat för första gången i mitt liv, haha. Snipp snapp slut så var denna hemska saga slut!
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Haha men Isabelle!? Du får inte åka med främlingar utan att ta kort på registrerings skylten och skicka till miig haha ;p

    Svar: hahha, fan det glömde jag ;)
    Isabelle

    2012-12-05 | 22:09:05

Kommentera inlägget här: